Parim Maca Kapslid: Macaid: Kasu ja kõik, mida pead teadma

Maca on sõna otseses mõttes selline taim, nagu ükski teine.

Ainult Andides kasvatatud, mitmekülgselt kasutatav ja mitmesuguste tervislike eeliste eest kiidetud makajuur ja makajuuripulber on muutumas üha populaarsemaks toidulisandites, segudes ja isegi terve koostisosana koduses toiduvalmistamises.

Kuigi seda adaptogeenset taime on Peruu majapidamistes kasutatud meditsiinilistel ja kulinaarsetel eesmärkidel juba sajandeid, on macajuure kohta veel palju õppida. Paljud teaduslikud tõendid maca kohta on uued ja eksperimentaalsed, kuid uuringud näitavad paljulubavaid tulemusi seoses energia, viljakuse, toitumise ja isegi mäluga.

Uurime ainulaadset macat.

Artikkel lühidalt:

  • Maca on Peruu juurvilja, mida on sajandeid kasutatud selle ravi- ja toitumisomaduste tõttu.
  • Maca on suurepärane toitainete, nagu C-vitamiini, kaaliumi, kaltsiumi ja antioksüdantide allikas.
  • Uuringud on seostanud maca potentsiaalset kasu meeleolu, libiido, mälu ja energiaga.
  • Tõendid näitavad, et enamik inimesi võib ohutult tarbida kolm kuni üheksa grammi macat päevas.
  • Macapulbrit võib lisada smuutidesse, suppidesse, kaerahelvestesse ja muusse.

Mis on Maca?

Maca on juurdunud, Peruu taim. See kuulub Brassicaceae taimede perekonda ja seda on kasvatatud keskosas Andides juba üle 2000 aasta. Ta kasvab ainult selles piirkonnas, karmides kõrgustes üle 13 000 jala, ning peruu elanikud on seda sajandeid kasutanud selle ravi- ja toitumisomaduste tõttu.

Maca kasvab Andides looduslikult ja meenutab värvuselt kartulit, kuid on kortsulise väliskihiga, mis on tingitud kõrgest merepinnast, tugevatest tuulest ja päikese käes olemisest. Juur on maca kõige laialdasemalt kasutatav osa, mis on söödav, kui seda keedetakse või muudetakse pulbriks. Maitse on pähkli- ja maheda maitsega ning ristikheina tekstuuriga. Mõnikord nimetatakse maca’t oma juurtele omase olemuse tõttu ka Peruu ženšenniks, kuid tegelikult on taimsed köögiviljad, mis on kõige lähemalt seotud sinepi, naeri, kapsa ja vesikressiga, mis kõik kuuluvad sinepitaimede perekonda (brassica).

Maca on suurepärane toitainete, oluliste vitamiinide ja mineraalide allikas, nagu näiteks:

  • C-vitamiin
  • Vask
  • Raud
  • Jood
  • Kaalium
  • Kaltsium
  • Glükosinolaadid
  • Polüfenoolid

Sarnaselt teiste juurviljadega on maka kiudainerikas tervislik süsivesikute allikas, samas suhteliselt madala rasva- ja valgusisaldusega.

Millised on maca tervislikud eelised?

Maca on seotud paljude ainulaadsete tervislike eelistega, mis on selle populaarsust viimastel aastatel oluliselt suurendanud. Me teame, et see kannab märkimisväärses koguses flavonoide, taimseid ühendeid, mis on seotud psühholoogilise kasu ja stressi vähendamisega. Kuid paljudes uuringutes, mis on näidanud positiivset kasu tervisele, püütakse ikka veel kindlaks teha Maca mõju “miks”. Mõned praegu tunnustatud tervisehüved on järgmised:

Meeleolu:

Uuringud näitavad, et maca flavonoidid võivad aidata vähendada stressi ja ärevust ning isegi leevendada depressiooni. Uuringud on näidanud edukaid tulemusi sünnitusjärgsete naiste puhul, kusjuures ühes uuringus jõuti järeldusele, et kuue nädala pikkuses uuringus vähenes depressioon naistel, kes said macat, võrreldes nendega, kes said platseebot.

Libido:

Edukad uuringud on viinud selleni, et macat turustatakse libiido tõstva ainena nii meestele kui ka naistele. Randomiseeritud kliinilistes uuringutes näitasid uuringud paljulubavaid tulemusi seksuaalse iha suurendamisel ja seksuaalhäirete vähendamisel.

Mälu:

Traditsiooniliselt on macat kasutanud Peruu lapsed keskendumise suurendamiseks ja õppimise parandamiseks koolis. Loomadega tehtud uuringud näitavad, et jätkuval kasutamisel paranevad kognitiivsed funktsioonid, motoorne koordinatsioon ja vastupidavus. Samuti viitab see sellele, et maca võib aidata aeglustada vanusega seotud kognitiivset langust, kuna see suudab parandada mitokondrite funktsiooni ja reguleerida autofaagiga seotud valke.

Energia:

Üks maka kõige laialdasemalt tuntud kõrvaltoimeid on selle mõju energiatasemele. See on eriti tõhus vastupidavustegevuste puhul, aidates keha pikaajalise energia ja lihaste toetamisega. Selle ainulaadsed omadused muudavad selle populaarseks spordilisandites ja sportlaste kogukondades.

Kas Maca juur on ohutu?

Maca on looduslik taim ja on laialdaselt aktsepteeritud kui ohutu lisa teie toidule toidu, pulbri või toidulisandi kujul. Kuna seda alles uuritakse, soovitatakse seda tarbida ainult usaldusväärsete ja usaldusväärsete allikate kaudu, nagu ka kõiki muid toidulisandeid.

Maca kogus, mida võite tarbida päevas, on vaieldav, kuid soovituslikud vahemikud jäävad tavaliselt kolme ja üheksa grammi vahele päevas.

Maca sisaldab goitrogeene – taimseid ühendeid, mis võivad pärssida kilpnäärme normaalset toimimist. Kui teil esineb kilpnäärme tüsistusi, kaaluge maca tarbimise piiramist konservatiivse annusega. Maca mõju tõttu hormoonidele on soovitatav ettevaatlikkus ka neil, kes on rasedad, imetavad, kannatavad raskete tervisehäirete all või kellel on hormoonidest tingitud tervisehäired.

Kuidas ma peaksin macat tarbima?

Paljud inimesed soovivad lisada maca pulbrit, tinktuure või želatiini oma toidule smuutide, kaerahelveste, suppide jne kaudu. Selle mahe, pähkline maitse muudab küll toidu maitset, nii et kaaluge oma maitseprofiili enne selle pealekühveldamist!

Meile meeldib igapäevane annus Re-Lyte Boost ‘i kui turvaline ja lihtne viis lisada maca oma igapäevarutiini. Re-Lyte Boosti saab hõlpsasti lisada oma veele, et saada elektrolüütidega täidetud, tasakaalustatud energiat – või isegi tervisliku kohvi asendajana, kui seda on vaja.